سنگ گرانیت

سنگ خارا یا گرانیت (Granite) از سخت شدن توده های مذاب تشکیل می شوند.

سنگ های گرانیت بر اساس فرآیند تشکیل به دو دسته سنگ های آذرین درونی و بیرونی تقسیم می شوند. سنگ های آذرین درونی به علت سرد شدن تدریجی بافت متوسط تا درشت دانه ای دارند مانند: انواع گرانیت و گابرو . در حالی که سنگ های آذرین بیرونی به علت سرعت بالای از دست دادن حرارت در معرض هوا بافت ریز یا کریستالی  دارند مانند: بازالت و ریولیت

کاربرد گرانیت

با توجه به مقاومت بالای سنگ گرانیت کاربرد وسیعی در بخش های مختلف ساختمان دارند . مهمترین و بارزترین کاربرد آنها در بخش ورودی ساختمان و یا سنگفرش های مکان های عمومی می باشند. در سالن های صنعتی با توجه به حضور مواد شیمیایی و اسیدی، بهترین گزینه می باشند.

دارای زیبایی و سطحی یکدست

این سنگهای زیبا بر خلاف تراورتن دارای سطح با طرح کاملا یکدست هستند. همچنین تنوع رنگ و طرح نسبتا خوبی دارند که دست شما را برای انتخاب باز نگه میدارند.

استحکام و مقاومت بسیار بالا

سنگ های گرانیت و یا سنگ خارا جز محکم ترین و سخت ترین سنگها بوده که به همین دلیل به عنوان مصالح ساختمانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مقاومت بالا در برابر سایش، فرسایش و ضربه

این متریال ماده ای سخت و بسیار مقاوم است که در برابر خط و خش آسیب ناپذیر می باشد. این سنگ انتخابی مناسب برای سنگ راه پله است. زیرا در اثر رفت و آمد مداوم، دچار ساییدگی نمی شود.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد