سنگ اسلب

 

سنگ اسلب چیست؟

واژه اسلب(SLAB) در زبان لاتین به معنای ورق، برگه یا قطعه است. تولید و فراوری سنگ به روش اسلب یکی از روش‌های جدید فرآوری سنگ می‌باشد که بوسیله دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود، دستگاه‌هایی هم چون اره و وایر کات. در روش برش سنگ به صورت اسلب، سنگ خام به صورت حرکت رفت و برگشتی بوسیله‌ی تیغه‌ای مخصوص ورقه ورقه می‌شود. ابعاد ورقه‌های اسلب بسیار بزرگتر از تایل می‌باشد و این ابعاد به قواره‌ی کوپ خام سنگ بستگی دارد.

ویژگی‌های سنگ اسلب

تولید سنگ به روش اسلب مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد و سنگ‌های تولید شده به این روش جدا از زیبایی چشم‌نوازی که دارند، از استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر سنگ‌ها برخوردارند. به طور کلی مهم ترین ویژگی‌های سنگ اسلب به شرح زیر است:

    استحکام بیشتر

    زیبایی چشم نواز

    کاهش ضایعات در تولید

    دقت بالا و کیفیت عالی در برش

    تنوع بالا در رنگ و طرح

    و

کاربردهای 

از جمله کاربردهای سنگ اسلب به استفاده در فضای داخلی ساختمان‌ها، سنگ فرش کف سالن و پذیرایی، سنگ فرش کف و دیواره‌های لابی، ورودی ساختمان‌ها، دیواره‌ی شومینه و آسانسور، در آشپزخانه برای کابینت و کانتر، میز ناهار خوری، مراکز تجاری و ساختمان‌های لوکس، سرویس بهداشتی و حمام می‌توان اشاره نمود. امروزه این نوع سنگ‌ها به دلیل کیفیت، تنوع و زیبایی خیره کننده‌ای که دارند، در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد