سئو

اهمیت سئو در جست و جوی آن است، یعنی شهر بدون تابلو، نقشه و راهنما. جستجو در اینترنت به نوعی نقش معبر و راهنما را ایفا می‌کند. اگر می خواهید به راحتی در اینترنت  یافته شویدو یه دیده همگان پدیدار شوید باید در صدر نتایج جستجوها قرار بگیرید. از سوی دیگر بهینه سازی نتایج جستجو در وب از قواعدی تبعیت می‌کند که به آن Search Engine Optimization گفته می‌شود. سرواژه این عبارت به نام سئو SEO معروف و شناخته می‌شود. جستجوی اینترنت در ایران و اکثر کشورهای جهان با گوگل انجام می‌شود، از همین‌رو اکثر تکنیک‌های بکار رفته در سئو بر اساس الگوریتم این ابرموتورِ جستجوی اینترنت است. در سئو یا بهینه سازی سایت تلاش بر این است تا با استفاده از مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی، خدمات یا محصولات یک سایت در صدر نتایج جستجو شده قرار بگیرد.

 

سئو علم دیده شدن در دنیاس وب است ، تبلیغات هم تقریبا همین هدف را دنبال می‌کند اما با سئو کاملا متفاوت است. در هرجای جهان، اولین و بهترین راه دیده شدن یک کسب و کار تبلیغات درست آن در فضای پیرامون و فضای مجازی است ، در اصل هدف و ماهیت اصلی تبلیغات اینگونه است و تاثیرات مثبتی برای آن کسب و کار خواهد داشت که البته بسیار هزینه برهم هست. معمولا برای افزایش رتبه در گوگل برای تبلیغات زیاد هزینه نمی‌کنند. اما آیا برای دیده شدن یک وب سایت، تبلیغات آنلاین و آفلاین هر دو بر روی سئوی سایت تاثیرگذار است؟ از مهم‌ترین تفاوت‌های تبلیغات با سئو این است که تبلیغات معمولا محدود به فضای مجازی یا رسانه و زمان است. شما برای دوره زمانی خاصی می‌توانید در یک رسانه پرمخاطب حضور داشته باشید حتی اگر خود گوگل را به عنوان رسانه در نظر بگیرید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد